Pages

Friday, July 22, 2011

Masa Depan




kadang kala..kita xpernah pikiaq pon psai masa depan
yg kita taw..duet kering,,p cari duet then enjoyy then cari
tapi sampai bila beb..
bg aku yg muda tetapi digelar 'bapak budak'
baru terpikiaq pasai masa depan..(cewahh,,da insaf)
act,,baru2 ni pertubuhan mntak sedekah untuk back up
satu event..ttiba jaa..duet lam poket doremon ni 'boo lui'
adoii...cena cena cena...xpa la..aku pon dgn byk pkiaq
hulurkan batuan ..
kesimpulan..simpanlah wang anda,,..,,jeng jeng jeng~

Perancangan Masa Depan(untuk apa simpan duet)

Masa Depan Singkat
-mana na taw kod2 tgk baju,seluaq elok2..baru kalot cari mesin ATM
-kod2 na keluaq dengan bunga,,xkan kumbang xstanby poket money kodd
-tetiba ja..cikgu paksa swoh beli buku yg xfeadah...haa haa
-kod2..minyak moto/keta/tupap abih..susah plak na pjm2
-kita ni manusia..mesty la teringin kn...nmpak apa2 pelik2..msty rasa na beli
-kod2 na beli barang dapuq kat TESCO xcukup duet,,naa,,jenoh ~
-p bercuty kat luaq negara,,ttba na beli tali kasut xckup srggit..mmpuih na cari atm plakk
-mana na taw..kawan2 emergency na pjm sbb pjm along..kita juga penyelamat
-na makan minum kita..enjoy bole..xkan na mkn pon xmmpu an~

Masa Depan Pajang
-kdng2 kita teringin na beli keta baru(asyik keta oldskul..teringin gak an)
-na beli uma..mana na taw..1 hari dpt anak 1 team bole.jenoh la parent aku
-yang penting..kawen la..kena la start simpan duet,hantaran kian lama kian mahal
bukan kita na beli anak,,tapi na mendirikan masjid ja ponn..tuh pon p buh
sampai belaih2 ribu..pada zahir..memang la org ckp..kita ni kaya la apa la..
na buad apa kalau kaya dimata orang tapi miskin untk diri sndiri
kalau na kiqa utang jenoh..anak smpai na ambik PMR pon belum abih lg byaq.
sekarang manusia semua materialistik sgt..smpai demand harga tiggi2,
memang la lambat lagi na kawen..tapi kalau xsimpan dari la.xkan 5hari lagi na
kawen baru na simpan...ITU KEJA GILA
-mana na taw..kita/family masuk HOSPTAL ..mana na cari duet na byaaq.
-kod2 la aku rezeki keliaa..aku dapat sambung beljaq kaa..lg byk duet na guna
takat laa..aku berletiaq kat sni ja kodd..mata pon da kuyu
kalau rajin/umoq pjg aku update lg yaa

No comments:

Post a Comment