Pages

Tuesday, November 15, 2011

Mari mengaji ;D


AL-kisah seorang ulama berada di dalam kapal terbang untuk pergi sebuah negeri,
Apabila tiba waktu solat dia pon terus ke tandas untuk berwuduk,
Oleh kerana didalam tandas kapal terbang itu terlalu kecil,
maka beliau terpaksa menbuka pintu tandas ketika berwuduk,
Kemudian beliau mengangkat salah satu daripada kakinya ke singki ,
seorang pramugari telah nampak perbuatan ulama tersebut lalu menegurnya....


Pramugari:(dengan suara yang agak keras)Tuan tidak boleh memasukkan kaki
ke dalam singki itu,sebab bole mengotorkan singki tersebut,
ni singki basuh muka bukan basuh kaki!

Ulama:(dengan suara yang lembut dan rendah diri)berapakah dalam sehari
saudari mencuci muka saudari dalam sehari?

Pramugari:(dengan lagak angkuh) HUHHH! dua atau tiga je dalam sehari!

Ulama:(dengan sifat sahaja) saya mencuci kaki saya lima kali sehari,
ini bermakna kaki saya lebih bersih dari muka saudari!


p/s:urusan agama dimana2 pon bule buat kn, xkisah diatas udara, didalam tanah
bila tiba waktu nya...kerjakanlah;)

maaf...saya pon serba kekurangan...dan tidak cukup amalan
tapi saya hanya mahu berkongsi;)

No comments:

Post a Comment